|
Abstract | Στόχο της συγκεκριμένης μελέτης, που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της Δράσης 3 με τίτλο «Διακρίσεις και εμπόδια για τα άτομα με αναπηρία στην πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και μεταλυκειακή εκπαίδευση» αποτελεί ο εντοπισμός και η τεκμηρίωση των διακρίσεων που υφίστανται τα άτομα με αναπηρία στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού συστήματος, σε επίπεδο πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και μεταλυκειακής εκπαίδευσης. Η ανάδειξη των υφιστάμενων ανισοτήτων αποτέλεσε τη βάση για την υποβολή προτάσεων μέτρων πολιτικής απαραίτητων προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα «προβληματικά» σημεία και να εξαλειφθούν εμπόδια που οδηγούν σε διακρίσεις σε βάρος των ατόμων με αναπηρία, σε αποκλεισμό τους από το σύστημα εκπαίδευσης, που έχουν ως αποτέλεσμα τη διαρροή τους από το σχολικό περιβάλλον, αλλά και την χαμηλότερου επιπέδου εκπαίδευσή τους. Επιμέρους στόχοι της μελέτης είναι να ερευνηθεί και να αποτυπωθεί, ποσοτικά και ποιοτικά η κατάσταση στο χώρο της εκπαίδευσης, γενικής και ειδικής. Να εντοπιστούν ζητήματα και λειτουργικά προβλήματα που αφορούν τη λειτουργία των σχολείων, την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις υποδομές, το εκπαιδευτικό υλικό, την προσβασιμότητα. Ζητήματα που αφορούν τις εκπαιδευτικές δομές (συντονισμός δομών, διάγνωση, υποστήριξη, αξιολόγηση, πρώιμη παρέμβαση, ολοήμερο σχολείο, παράλληλη στήριξη), αλλά και τη στελέχωσή τους (εκπαιδευτικό προσωπικό και στελέχη ειδικής και γενικής εκπαίδευσης, υπηρεσιακή κατάσταση εκπαιδευτικού και υποστηρικτικού προσωπικού, επιμόρφωση εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής εκπαίδευσης, επιμόρφωση γονέων), καθώς και τη λειτουργία των διοικητικών δομών της εκπαίδευσης (διεύθυνση ειδικής αγωγής, περιφερειακές υπηρεσίες) |
Licencee | Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ) |
Contractor | Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ) |
Contractor | Κέντρο Ευρωπαϊκού Συνταγματικού Δικαίου – Ίδρυμα Θεμιστοκλή & Δημήτρη Τσάτσου |
Language | Greek | Date | October 2014 |
Extent | 173 pages |
Subject | άτομο με ειδικές ανάγκες πρόσβαση στην εκπαίδευση γενική εκπαίδευση ειδική εκπαίδευση πρωτοβάθμια εκπαίδευση δευτεροβάθμια εκπαίδευση |
Keywords | Πρόσβαση στην εκπαίδευση, Υποστηρικτικές δομές, Αναπηρία, Ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Μεταλυκειακή εκπαίδευση, Συνεκπαίδευση | Type | Text (Study) | Project Notes | Πράξη: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΗΡΙΑ – Α.Π. 7, Α.Π.8, Α.Π.9 ΥΠΟΕΡΓΟ 13: ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΜΕΛΕΤΩΝ Δράση 3: Διακρίσεις και εμπόδια για τα άτομα με αναπηρία στην πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και μεταλυκειακή εκπαίδευση |
|