|
Abstract | Η μελέτη αφορά στην αξιολόγηση του θεσμού χορήγησης των υποτροφιών στους σπουδαστές της Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης-Α.Ε.Κ των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης-Ι.Ε.Κ και επικεντρώνεται στα παρακάτω ζητήματα: • στον αντίκτυπο του προγράμματος υποτροφιών των ΙΕΚ στην ακαδημαϊκή επίδοση –επιτυχία στις εξετάσεις Πιστοποίησης των σπουδαστών (στο πρώτο τάμα της έρευνας). Σημειώνεται ότι μέχρι το 2009 ίσχυε το παλαιό καθεστώς των υποτροφιών στην Ελλάδα που περιλάμβανε υποτροφία αριστείας–τύπου Α και υποτροφία με κοινωνικά κριτήρια – τύπου Β. Το στατιστικό δείγμα των υποτρόφων της έρευνας αποτελείται από 771 στοιχεία υποτρόφων από 5 περιφέρειες της χώρας (Ν.Αιγαίο, Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, Αττική, Κεντρική Μακεδονία, Δυτική Μακεδονία) με στοιχεία υποτρόφων των ΙΕΚ Σύρου, Αλεξανδρούπολης, Κομοτηνής, Καβάλας, Νέας Ιωνίας, 1ο ΙΕΚ Θεσσαλονίκης και ΙΕΚ Κοζ΄νης από το 2005Α εξάμηνο κατάρτισης έως και το 2008Β. Στο δείγμα περιλαμβάνονται και οι δυο τύποι υποτροφιών που ίσχυαν μέχρι το 2008Β, έτσι υπάρχουν στοιχεία υποτρόφων αριστείας για ποσοτική ανάλυση και εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με τη συμβολή της αριστείας στην επίδοση των σπουδαστών(learning outcomes) και τη δημιουργία κινήτρων μάθησης. • Στο δεύτερο μέρος της έρευνας γίνεται διερεύνηση των αντιλήψεων 298 σπουδαστών IEK με χρήση on-line δομημένου ερωτηματολογίου και ακολουθεί ανάλυση με τη μέθοδο της περιγραφικής στατιστικής των απαντήσεων των σπουδαστών,τριών, η οποία επιχειρεί τη συσχέτιση των αποτελεσμάτων του πρώτου μέρους (ποσοτική ανάλυση) με τα αποτελέσματα του δεύτερου μέρους της έρευνας. |
Author/Creator | Σταθοπούλου, Μαρία | Licencee | ΕΥΔ ΕΠΕΚΔΙΒΙΜ |
Contractor | Μαρία Σταθοπούλου |
Language | Greek | Date | February 2011 |
Extent | Πίνακες και το πλήρες κείμενο της μελέτης & παραρτημάτων με 95 pages |
Subject | επιστημονική πραγματογνωμοσύνη διαρκης εκπαίδευση επαγγελματική κατάρτιση σχολική ζωή επίδομα σπουδών φοιτητής Ευρωπαϊκή Ένωση Ευρωπαϊκό Ίδρυμα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ευρωπαϊκός οργανισμός νομικό καθεστώς μέθοδος αξοιολόγησης στατιστική δειγματολειπτική έρευνα στατιστική μέθοδος έρευνα παεδίου ποσοτική ανάλυση |
Keywords | Μετα-Δευτεροβάθμια μη ανώτατη εκπαίδευση, Χορήγηση υποτροφιών, Θεσμικό πλαίσιο υποτροφιών, Σπουδαστές, Αρχική Επαγγελματική Κατάρτιση, Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης-Ι.Ε.Κ, Αναβάθμιση θεσμού υποτροφιών, Υποτροφίες αριστείας, Πιστοποίηση σπουδαστών, Υπότροφοι, Στατιστική ανάλυση, Τύποι υποτροφιών, Επίδοση σπουδαστών, Ηλεκτρονικά ερωτηματολόγια, Περιγραφική στατιστική, Ευρωπαϊκή επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, Ευρωπαϊκές στρατηγικές, Ευρωπαϊκές εξελίξεις, Νομικό πλαίσιο | Spatial Coverage | Greece, Attica, Macedonia>Central Macedonia, Macedonia>East Macedonia and Thraki, Macedonia>West Macedonia, Aegean Islands>South Aegean, Europe, Spain, Italy, Portugal | Education Level | Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) , Δια Βίου Εκπαίδευση και Κατάρτιση | Notes | Μέσω αυτής της εγγραφής διατίθενται τα παρακάτω κείμενα ως εξής: 1. Το κείμενο της μελέτης 2. Παράρτημα: Περιλαμβάνονται στοιχεία (σε πίνακες) για την επαγγελματική κατάρτιση στην Ευρώπη καθώς και δείγμα των ερωτηματολογίων σχετικά με τη διερεύνηση αντιλήψεων των σπουδαστών ΙΕΚ σε σχέση με το θεσμό των υποτροφιών 3. Ερωτηματολόγιο: Το ερωτηματολόγιο για σπουδαστές ΙΕΚ σχετικά με τη χορήγηση υποτροφιών 4. Απαντήσεις ερωτηματολογίου: Επεξεργασμένα στοιχεία απαντήσεων του ερωτηματολογίου 5. Στατιστικά στοιχεία/Περιοχή : Στατιστικά στοιχεία υποτρόφων/ιών ανά περιοχή της Ελλάδας. |
Type | Text (Study) | Project Notes | Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση»-ΕΠΕΚΔΙΒΙΜ 2007-2013 του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ) – Αξονας Προτεραιότητας 13 «Τεχνική Υποστήριξη Εφαρμογής στις 8 περιφέρειες Σύγκλισης», Άξονας Προτεραιότητας 14 «Τεχνική Υποστήριξη Εφαρμογής στις 3 περιφέρειες Σταδιακής Εξόδου» και Άξονας Προτεραιότητας 15 «Τεχνική Υποστήριξη Εφαρμογής στις 2 περιφέρειες Σταδιακής Εξόδου» |
|