Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα βρίσκεται σήμερα μπροστά σε μία ακόμη ευκαιρία που του δίνει το Ε.Σ.Π.Α. 2007-13. Η αξιοποίηση των τριών Κοινοτικών Πλαισίων Στήριξης που προηγήθηκαν, θα μπορούσε σίγουρα να ήταν καλύτερη. Οι γνωστές όμως αγκυλώσεις της ελληνικής κοινωνίας, η γραφειοκρατική λειτουργία της δημόσιας διοίκησης και η έλλειψη συνεκτικού και μακροπρόθεσμου σχεδιασμού δεν επέτρεψαν την εκμετάλλευση των πόρων για την αναβάθμιση των υποδομών της εκπαίδευσης στον βαθμό που θα έπρεπε και που θα μπορούσε να γίνει. Αυτήν τη φορά ωστόσο είμαστε υποχρεωμένοι, αξιοποιώντας την πείρα που αποκτήθηκε, να μην διαπράξουμε τα ίδια λάθη. Ας εξετάσουμε με προσοχή "τι πέτυχε, τι απέτυχε" και για ποιο "λόγο", ώστε να διατηρήσουμε τα θετικά και να χτίσουμε πάνω σε αυτά με πυξίδα τους μακροπρόθεσμους στρατηγικούς στόχους που ως ελληνική πολιτεία αποδεχόμαστε για την παιδεία. Μοιραία αυτή η παραδοχή παραπέμπει στην ανάγκη, που έχει πολλές φορές επισημανθεί, για συνεννόηση - σύνθεση - συναίνεση - δέσμευση όλων των πολιτικών δυνάμεων της χώρας με γνώμονα ένα κοινά αποδεκτό σχέδιο αναβάθμισης του εκπαιδευτικού μας συστήματος με ορίζοντα δεκαετίας.
Editor: Φρυδά, Ευαγγελία
Monitor or Contractor: Βλάχος, Δημήτριος
Monitor or Contractor: Δαγκλής, Ιωάννης Α.
Licencee
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
Contractor
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.Τμήμα Ποιότητας της Εκπαίδευσης
Publisher
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
Source
Εκπαίδευση και ποιότητα στο ελληνικό σχολείο: Πρακτικά διημερίδων, Αθήνα, Ίδρυμα Ευγενίδου, 20-21 Μαρτίου 2008 & Θεσσαλονίκη, Πολυτεχνική Σχολή ΑΠΘ, 17-18 Απριλίου 2008, 7-22