Το σύγγραμμα αυτό προσπαθεί, με απλό και μεθοδικό τρόπο, να προσεγγίσει το θέμα της τυφλοκώφωσης. Ο λιτός λόγος και η έγκυρη επιστημονική ενημέρωση, αποτέλεσαν δύο από τους βασικούς άξονες της συγγραφής. Το βιβλίο αποτελείται από πέντε κεφάλαια και παράρτημα. Στο πρώτο κεφάλαιο επιχειρείται μια σύντομη παρουσίαση όλων εκείνων των στοιχείων(ορισμός, ιστορική αναδρομή, πληθυσμός, συμπτώματα, κ.α.) που είναι απαραίτητα σε μια πρώτη και ουσιαστική γνωριμία με το χώρο της τυφλοκώφωσης. Το δεύτερο κεφάλαιο περιέχει οδηγίες για εκπαιδευτικούς όπως, η δημιουργία ενός εκπαιδευτικού προγράμματος, πώς γίνεται πρακτικά η διάγνωση του μαθητή, ενδεικτικά παραδείγματα λειτουργικών δραστηριοτήτων και το πώς εφαρμόζονται στην πράξη, προσανατολισμός και κινητικότητα, κ.α. Στο τρίτο, τέταρτο και πέμπτο κεφάλαιο παρουσιάζονται αντίστοιχα, το θεωρητικό πλαίσιο που αποτελεί τη βάση για το σχεδιασμό ενός Αναλυτικού Προγράμματος, το Αναλυτικό Πρόγραμμα για την ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων τυφλοκωφών μαθητών σχολικής ηλικίας, και η Διδακτική Μεθοδολογία που πρέπει να ακολουθήσουμε για να υπάρξει ένα ουσιαστικό εκπαιδευτικό αποτέλεσμα. Τέλος, το παράρτημα περιέχει αναλυτικές πληροφορίες για τη Μελαγχρωστική Αμφιβληστροειδοπάθεια, έρευνες, χρήσιμες διευθύνσεις και προτεινόμενη ξενόγλωσση βιβλιογραφία. Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς. Περιέχοντας πληροφορίες και οδηγίες που προέρχονται από τη μελέτη και τη συστηματική παρακολούθηση της εκπαίδευσης των τυφλοκωφών σε άλλες χώρες, μιας και στην Ελλάδα μόλις πριν ένα χρόνο ιδρύθηκε το πρώτο σχολείο τυφλοκωφών.