Παρουσιάζονται οι στόχοι και η δομή των προγραμμάτων σπουδών που δημιουργήθηκαν στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο όπως και τα αναμενόμενα αποτελέσματα της εφαρμογής τους σε σχολεία κωφών και σε τάξεις συνεκπαίδευσης κωφών και ακουόντων παιδιών. Η δομή του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (ΕΝΓ) ακολουθεί τη δομή των αντίστοιχων ΑΠΣ της ελληνικής (προφορικού και γραπτού λόγου). Διαφορές υπάρχουν στο περιεχόμενο του ΑΠΣ και αφορούν τη δομή της ΕΝΓ, τις θεματικές ενότητες, τη μεθοδολογία και τις ενδεικτικές δραστηριότητες. Η ανάπτυξη του απαραίτητου εκπαιδευτικού υλικού βασίζεται στις αρχές και στη δομή του ΑΠΣ και καλύπτει όλες τις βαθμίδες της πρωτοβάθμιας αλλά και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Μετά την ολοκληρωμένη εφαρμογή των ΑΠΣ, τα κωφά παιδιά θα αναπτύξουν τις γλωσσικές ικανότητες και θα αποκτήσουν μεταγλωσσικές γνώσεις φυσικών ομιλητών της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας αλλά και των Ελληνικών.