| Please use any of these identifiers to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10795/943 http://repository.edulll.gr/943 |
|
Abstract | η Άννα Μανουσοπούλου αφηγείται και αναλύει μια προσωπική εμπειρία: πώς μια οικογένεια, όπου η μητέρα είναι Ελληνίδα και ο πατέρας Άγγλος και ζούν με τα δύο παιδιά τους στις τρίγλωσσες Βρυξέλλες, διαχειρίζεται τις γλώσσες και τις ταυτότητες της, τόσο μέσα στο σπίτι όσο και στον κοινωνικό της περίγυρο. Εξηγεί τον τρόπο με τον οποίο οι πολλαπλές γλωσσικές και πολιτισμικές αναφορές των μελών της οικογένειας συνυπάρχουν στο σπίτι, μέσα σε ένα κλίμα επιτρεπτικότητας, όπου ο κανόνας είναι η ανάμειξη και η σύνθεση. Η συγγραφέας περιγράφει τις διαδικασίες συγκρότησης ταυτότητας των παιδιών και τις διαφορετικές στρατηγικές τους, σε σχέση με τις πολλαπλές αναφορές. Καταλήγει, αναδεικνύοντας, πόσο δύσκολο, αλλά και προκλητικό για όλους και όλες είναι να υποστηρίξουν τις πολλαπλές και σύνθετες ταυτότητές τους, ακόμη και σε ένα κοινωνικό περιβάλλον (Βρυξέλλες) όπου η πολυγλωσσία είναι κανόνας. Υποστηρίζει πως η πολλαπλότητα των αναφορών, τόσο στην προσωπική μας ζωή όσο και στο σχολείο, είναι ένα δεδομένο που δυσκολευόμαστε να αποδεχτούμε. Αναδεικνύει τις δυσκολίες στο να δεχτούμε τις σύνθετες ταυτότητες, αλλά και το γεγονός ότι μπορούν από εμπόδιο να μετατραπούν σε προνόμιο, μέσα στο κατάλληλο πλαίσιο και με τους αντίστοιχους παιδαγωγικούς χειρισμούς. |
Author/Creator | Μανουσοπούλου, Άννα | Contributor | Monitor or Contractor: Ανδρούσου, Αλεξάνδρα
Editor: Ζωγραφάκη, Μαρία
; Διδάχου, Παναγιώτα
Other: Μίχα, Ειρήνη
; Κονταργύρη, Δάφνη
|
Licencee | Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) |
Contractor | Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) |
Language | Greek | Date | 2007 |
Extent | 48 pages |
Alternative Web page | http://museduc.gr/index.php?page=2⊂=34b |
Subject | πρωτοβάθμια εκπαίδευση δευτεροβάθμια εκπαίδευση κοινωνικοπολιτισμικές ομάδες διδακτικό υλικό εκπαίδευση εκπαιδευτικός μητρική γλώσσα οικογένεια πολιτιστική ταυτότητα γλώσσα |
Keywords | Διδακτική πρόταση, Διδάσκων, Μουσουλμανόπαιδες, Μειονοτικές κοινότητες, Διαπολιτισμική εκπαίδευση, Επιμορφωτικό υλικό, Γλωσσική διδασκαλία, Πολύγλωσση οικογένεια, Γλωσσικές πρακτικές | Spatial Coverage | Belgium | Education Level | Υποχρεωτική Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, Νηπιαγωγείο, Δημοτικό Σχολείο, Υποχρεωτική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Γυμνάσιο, Γυμνάσιο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Γενική μη-Υποχρεωτική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση , Γενικό Λύκειο, Γενικό Μειονοτικό Λύκειο , Γενικό Λύκειο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης | Intended User Role | Professor | Notes | Επιμορφωτικό υλικό Το βιβλίο αυτό εντάσσεται στη σειρά "Κλειδιά και αντικλείδια" στην ενότητα "Ταυτότητες και Ετερότητες". Α’ έκδοση: 2004 Β’ έκδοση: 2007 |
Is Part Of | Kλειδιά και αντικλείδια |
Type | Text (Book , Education ) | Scientific Coordinator | Φραγκουδάκη, Άννα Δραγώνα, Θάλεια |
Project URL | http://museduc.gr/ |
Project Notes | Μέτρο 1.1. ΕΠΕΑΕΚ II |
|
|