Στο κείμενο αναλύεται η έννοια του πολιτισμού και πώς αυτή παρεμβαίνει στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αν η διδακτική πράξη ορίζεται σαν μια επικοινωνιακή συνθήκη, ο καθένας και η κάθε μία που συμμετέχει σε αυτήν κουβαλάει μαζί του τις πολιτισμικές εμπειρίες του, τα βιώματά του, τα δικά του μάτια να βλέπει τον κόσμο. Πώς σε αυτή τη συνθήκη μπορούμε να επεξεργαστούμε την πολιτισμική απόσταση που νοιώθουμε να χωρίζει "εμάς" από τους "άλλους"; Το πολιτισμικά οικείο και το πολιτισμικά μακρινό με ποιo τρόπο παρεμβαίνoυν στην εκπαιδευτική διαδικασία; Μπορούμε να μάθουμε, και τι, μέσα από την επεξεργασία της απόστασης;
Επιμορφωτικό υλικό Το βιβλίο αυτό εντάσσεται στη σειρά "Κλειδιά και αντικλείδια" στην ενότητα "Κοινωνικοπολιτισμικό πλαίσιο της εκπαίδευσης". Α’ έκδοση: 2003 Β’ έκδοση: 2007