|
Abstract | Η Θάλεια Δραγώνα αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο η κοινωνική ψυχολογία ερμηνεύει τη δημιουργία των στερεοτύπων και των προκαταλήψεων. Εξηγεί ότι στην καρδιά όλων των διακρίσεων, τόσο στο κοινωνικό πεδίο όσο και μέσα στη σχολική τάξη, κρύβεται η ανάγκη μας να νοηματοδοτήσουμε τη διαφορά μας από τον «άλλο». Υποστηρίζει ότι τα στερεότυπα είναι πολιτισμικές κατασκευές για κάποιες κοινωνικές ομάδες και διαμορφώνονται μέσα από μηχανισμούς εξουσίας, καθώς αντικατοπτρίζουν το κοινωνικό κύρος των κοινωνικών ομάδων. Οι προκαταλήψεις πάλι είναι αρνητικά και υποτιμητικά στερεότυπα. Η συγγραφέας διαπιστώνει ότι τα στερεότυπα είτε θετικά είτε αρνητικά, καθώς και οι προκαταλήψεις, δημιουργούν στεγανά στα πλαίσια της διδακτικής πράξης, γιατί κατατάσσουν τα παιδιά σε ομάδες με διακριτά χαρακτηριστικά, που προδικάζουν τη σχολική τους πορεία. Μόνο η συνειδητή, εκ μέρους των εκπαιδευτικών, προσπάθεια να δουν τη λειτουργία των στερεοτύπων και να αποπειραθούν να τα αποδομήσουν, μπορεί να επιτρέψει την ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών και μαθητριών στη σχολική επιτυχία. |
Author/Creator | Δραγώνα, Θάλεια | Contributor | Monitor or Contractor: Ανδρούσου, Αλεξάνδρα
Editor: Ζωγραφάκη, Μαρία
; Διδάχου, Παναγιώτα
Other: Μίχα, Ειρήνη
; Κονταργύρη, Δάφνη
|
Licencee | Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) |
Contractor | Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) |
Language | Greek | Date | 2007 |
Extent | 32 pages |
Alternative Web page | http://museduc.gr/index.php?page=2⊂=34b |
Subject | πρωτοβάθμια εκπαίδευση δευτεροβάθμια εκπαίδευση κοινωνικοπολιτισμικές ομάδες διδακτικό υλικό εκπαίδευση εκπαιδευτικός παιδαγωγική μέθοδος |
Keywords | Διδακτική πρόταση, Διδάσκων, Μουσουλμανόπαιδες, Μειονοτικές κοινότητες, Διαπολιτισμική εκπαίδευση, Κοινωνικοπολιτισμικό πλαίσιο της εκπαίδευσης, Επιμορφωτικό υλικό, Στερεότυπα, Προκαταλήψεις, Αναλυτικό πρόγραμμα | Education Level | Υποχρεωτική Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, Δημοτικό Σχολείο, Υποχρεωτική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Γυμνάσιο, Γυμνάσιο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Γενική μη-Υποχρεωτική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση , Γενικό Λύκειο, Γενικό Μειονοτικό Λύκειο , Γενικό Λύκειο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης | Intended User Role | Professor | Notes | Επιμορφωτικό υλικό Το βιβλίο αυτό εντάσσεται στη σειρά "Κλειδιά και αντικλείδια" στην ενότητα "Κοινωνικοπολιτισμικό πλαίσιο της εκπαίδευσης". Α’ έκδοση: 2004 Β’ έκδοση: 2007 |
Is Part Of | Kλειδιά και αντικλείδια |
Type | Text (Book , Education ) | Scientific Coordinator | Φραγκουδάκη, Άννα Δραγώνα, Θάλεια |
Project URL | http://museduc.gr/ |
Project Notes | Μέτρο 1.1. ΕΠΕΑΕΚ II |
|