Η Θάλεια Δραγώνα εξετάζει τις σχέσεις ανάμεσα στο σχολείο και την οικογένεια. Υποστηρίζει, από τη σκοπιά της κοινωνικής ψυχολογίας και της συστημικής θεωρίας, ότι πολλές φορές το σχολείο έχει την τάση να αποδίδει ευθύνες για την απόδοση των μαθητών στην οικογένεια. Ωστόσο αυτός ο γραμμικός τρόπος να εξηγούμε την αποτυχία, να προσπαθούμε δηλαδή να βρούμε έναν και μοναδικό φταίχτη, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Διότι αν εξετάσουμε το σχολείο και την οικογένεια σαν δύο συστήματα που αλληλεπιδρούν, θα αντιληφθούμε ότι υπάρχει ένα σύνολο παραμέτρων, οι οποίες επηρεάζουν κάθε φορά τις διαδικασίες μάθησης.
Επιμορφωτικό υλικό Το βιβλίο αυτό εντάσσεται στη σειρά "Κλειδιά και αντικλείδια" στην ενότητα "Κοινωνικοπολιτισμικό πλαίσιο της εκπαίδευσης". Α’ έκδοση: 2004 Β’ έκδοση: 2007