ο Βασίλης Τσελφές παρουσιάζει τις διαφορετικές διδακτικές πρακτικές με τις οποίες προσεγγίζεται το μάθημα της φυσικής στο σχολείο και τη σύνδεσή τους με τις αντίστοιχες επιστημονικές αντιλήψεις. Με αφετηρία τη διδασκαλία της έννοιας του εκκρεμούς αποδεικνύει ότι η μάθηση είναι αποτελεσματική μόνο όταν οι μαθητές αποκαθιστούν τις ζητούμενες συνδέσεις ανάμεσα στην εμπειρική γνώση και την θεωρία της επιστήμης και όχι όταν «μαθαίνουν» να διατυπώνουν ένα «νόμο» ή έναν «ορισμό» σε θεωρητική (και τελικά σχολική) γλώσσα. Η μάθηση στις Φυσικές Επιστήμες ισοδυναμεί με τη μύηση στις πρακτικές τους - μόνο τότε είναι σχεδόν σίγουρο πως η νέα γνώση θα συντροφεύει τους μαθητές σταθερά για πολλά χρόνια. Το κείμενο υποστηρίζει ότι για να διδάξει κανείς αποτελεσματικά οτιδήποτε πρέπει να λάβει υπόψη του τις εμπειρίες των παιδιών και να τις συνδέσει με το θεωρητικό κόσμο. Για να συμβεί όμως αυτό πρέπει να προϋπάρξει ένα στάδιο όπου ο εκπαιδευτικός ακούει προσεκτικά τις απόψεις των μαθητών, διερευνά τις αντιλήψεις τους, προβληματίζεται και εντέλει «τολμά» να αποδεχτεί τις επιλογές τους. Από κει και πέρα, χρειάζεται μαζί με τους μαθητές να καταφέρει να δημιουργήσει γνήσιες μαθησιακές εμπειρίες που συμπληρώνουν, διαμορφώνουν ή και ανατρέπουν τα δικά τους βιώματα. Γιατί η πρόσβαση στη γνώση είναι μια προσωπική διαδρομή για όλους μας γεμάτη ανακαλύψεις. Αν δεν εξερευνήσεις δε θα καταφέρεις να ανακαλύψεις και φυσικά ούτε να μάθεις.