Γιατί η διαθεματική προσέγγιση της γνώσης αποδίδει σε δύσκολα εκπαιδευτικά πλαίσια; Κάθε σχολικό πλαίσιο είναι μοναδικό και κάθε εκπαιδευτική προσπάθεια έχει ως σημείο εκκίνησης την πλήρη κατανόησή του. Tίποτε δεν μπορεί να γίνει χωρίς να λάβει κανείς υπόψη του τις ανάγκες των παιδιών, τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνονται την πραγματικότητα, τα ερωτήματα που έχουν, τα εμπόδια που συναντούν στην κατανόηση. Για να πετύχει κανείς την κινητοποίηση των διαδικασιών μάθησης χρειάζεται να δοκιμάσει διάφορες παιδαγωγικές τεχνικές, να αναζητήσει λύσεις, να ανοίξει νέους δρόμους.