| Please use any of these identifiers to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10795/822 http://repository.edulll.gr/822 |
|
Abstract | Συμπληρωματικό βοηθητικό διδακτικό υλικό (φυλλάδιο) πρακτικής γραμματικής για την υποστήριξη της γλωσσικής μάθησης με οπτικοποιημένες εξηγήσεις σε απλή γλώσσα και ασκήσεις με πλούσια εικονογράφηση για μορφοσυντακτικά και ορθογραφικά φαινόμενα. Αφορά στη πρόσληψη και παραγωγή λόγου με βάση εικονογραφημένες ιστορίες και απλά κείμενα, ασκήσεις γραμματικής σε επικοινωνιακό πλαίσιο, παιγνιώδεις και δημιουργικές δραστηριότητες, έκφραση προσωπικών εμπειριών των μαθητών με αφορμή τις εικονογραφημένες ιστορίες και τα κείμενα, δραματοποιήσεις και παιχνίδια ρόλων, πολλά ομαδικά γλωσσικά παιχνίδια λεξιλογίου και γραμματικής. Περιλαμβάνει κείμενα και σκίτσα με έντονα χρώματα που μπορούν να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των παιδιών της ηλικίας αυτής, καθώς επίσης και πολλά πολυτροπικά κείμενα που μπορούν να υποστηρίξουν ανοιχτές μορφές διδασκαλίας και πολυτροπική έκφραση των παιδιών. Χωρίζεται σε δυο μέρη: ενεργητική φωνή και μεσοπαθητική φωνή. Πέρα από τη γραμματική και τις σχετικές ασκήσεις, το φυλλάδιο περιλαμβάνει ασκήσεις ορθογραφίας και λεξιλογίου με αναφορές σε κατηγορίες παραγώγων του ρήματος. Περιλαμβάνει επίσης αναφορές σε θέματα σύνταξης, καθώς η διάσταση τύπου και λειτουργίας, όπως εκδηλώνεται αποτελεί μια ιδιαίτερη δυσκολία της ελληνικής ως ξένης και δεύτερης γλώσσας. Απευθύνεται στους παλιννοστούντες και αλλοδαπούς μαθητές, αλλά και σε όλους τους μαθητές του Γυμνασίου που μαθαίνουν την ελληνική γλώσσα ως δεύτερη. Προορίζεται τόσο για τα Τμήματα Υποδοχής όσο και για την Ενισχυτική / Φροντιστηριακή Διδασκαλία. |
Author/Creator | Αμπάτη, Αναστασία; Δημητράκου, Σταυρούλα; Ιακώβου, Μαρία; Καββαδά, Ανθή; Μπέλλα, Σπυριδούλα; Ντάλλα, Μαρίνα; Σεκερτζή, Κυριακή; Τούρα, Κατερίνα; Τουτουδάκη, Αφροδίτη; Borloz-Μάρκου, Μαρία-Λουίζα | Contributor | Illustrator: Μελάχρης, Άκης
Other: Φάκλαρη, Κλεοπάτρα
|
Licencee | Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) |
Contractor | Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής (Κε.Δ.Α.). Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίας - Παιδαγωγικής - Ψυχολογίας |
Team Coordinator | Χαλκιώτης, Δ. |
Source | Υπόθεση γλώσσα: Τα ελληνικά ως δεύτερη γλώσσα: Γραμματική και ασκήσεις για παιδιά και νέους, Αθήνα 2003 |
Language | Greek | Date | 2003 |
Extent | 77 pages |
Subject | εκπαίδευση για αλλοδαπούς δευτεροβάθμια εκπαίδευση διδακτικό υλικό σπουδές εκπαιδευτικών διγλωσσία διδασκαλία ξένων γλωσσών ξένη γλώσσα μαθητής αλλοδαπός κοινωνικοπολιτισμικές ομάδες γλωσσική ομάδα γλωσσολογία λόγος |
Keywords | Επιμορφωτικό υλικό, Συμπληρωματικό υλικό, Διδασκαλία, Αλλοδαποί μαθητές, Παλιννοστούντες μαθητές, Αλλόγλωσσοι μαθητές, Εκμάθηση δεύτερης γλώσσας, Εκμάθηση Ελληνικής γλώσσας, Γλωσσική μάθηση, Ελληνική γλώσσα, Ενεστώτας, Ενεργητική φωνή, Μεσοπαθητική φωνή, Παθητική σύνταξη, Συντακτικό, Ορθογραφία, Ασκήσεις λεξιλογίου, Πρόσληψη λόγου, Παραγωγή λόγου, Γλωσσοδιδακτική, Γλωσσικά παιγνίδια, Οπτικοποιημένα μέσα, Εικονογραφημένα κείμενα, Σκίτσα, Πρακτική γραμματική, Ασκήσεις γραμματικής, Παιγνιώδεις δραστηριότητες, Παιγνίδια, Δημιουργικές δραστηριότητες, Επικοινωνιακές δραστηριότητες, Πολυτροπικά κείμενα | Education Level | Γυμνάσιο | Typical Age Range | 12+ |
Lesson | Νεοελληνική Γλώσσα |
Intended User Role | Professor | Notes | Αποτελεί μέρος του διδακτικού υλικού της σειράς Υπόθεση Γλώσσα Τα ελληνικά ως δεύτερη γλώσσα: Γραμματική και ασκήσεις για παιδιά και νέους. Η σειρά εφαρμόστηκε πειραματικά και, στα πλαίσια του Γ' ΚΠΣ, αναμορφώθηκε και συμπληρώθηκε.Συνοδεύεται από βιβλίο του εκπαιδευτικού με επισημάνσεις για τη διδασκαλία και λύσεις για όλα τα φυλλάδια. |
Type | Text (Education , Leaflet ) | Scientific Coordinator | Μάρκου, Γ.Π. |
Project URL | http://www.keda.uoa.gr/ |
Project Notes | Πρόγραμμα «Εκπαίδευση Παλιννοστούντων και Αλλοδαπών Μαθητών» |
|
|