Η παρούσα μελέτη αποτελείται από δύο μέρη. Στο Πρώτο Μέρος εκτίθενται οι αρχές στις οποίες στηρίζεται το Κριτήριο Ελληνομάθειας των Τσιγγανοπαίδων(εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να διαπιστωθεί η ελληνομάθεια όχι μόνο των Τσιγγανοπαίδων, αλλά και άλλων συναφών πληθυσμών), ήτοι οι επιδιώξεις, το περιεχόμενο και η μεθοδολογία του. Στο Δεύτερο Μέρος παρουσιάζονται οι Δοκιμασίες του Κριτηρίου, ήτοι η Γραπτή Εξέταση, η Συνέντευξη και η Δοκιμασία Συσχετισμού του Προφορικού προς τον Γραπτό Λόγο. Τα ανωτέρω μέρη συνοδεύονται από οδηγίες προς τους εξεταστές.
Ελληνική γλώσσα, Ελληνομάθεια, Προφορικός λόγος, Γραπτός λόγος, Διγλωσσία, Απουσία από το μάθημα, Άτακτη φοίτηση, Δημόσιο σχολείο, Διακρίσεις, Διαπολιτισμικότητα, Κοινωνική ζωή, Παρακολούθηση του μαθήματος, Παρουσία των μαθητών, Περιθωριοποίηση, Συνθήκες διαβίωσης, Κοινωνική ένταξη, Σχολική αποτυχία, Σχολική διαρροή, Σχολική ένταξη, Τσιγγάνοι, Τσιγγανόπαιδες, Ρομά
Intended User Role
Professor
Notes
Το παρόν κείμενο αποτελεί επιμορφωτικό υλικό στα πλαίσια του προγράμματος του ΥΠ.Ε.Π.Θ. «Ένταξη Τσιγγανοπαίδων στο Σχολείο», το οποίο υλοποιείται από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Η παρουσία του κειμένου στο διαδίκτυο εξυπηρετεί επιμορφωτικές ανάγκες και ανάγκες ευαισθητοποίησης των εκπαιδευτικών της προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας υποχρεωτικής εκπαίδευσης, αλλά απευθύνεται και στο ευρύ κοινό.