Το κέντρο βάρους της παρούσας μελέτης είναι οι προϋποθέσεις και οι συνθήκες εισαγωγής Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής. Υπό αυτό το πρίσμα κρίθηκε αναγκαίο και ενδιαφέρον να εξεταστεί η Πληροφορική ως Γενικό Μάθημα αλλά και η εξοικείωση των μαθητών με συγκεκριμένες μορφές λογισμικού γενικής χρήσης. Η οπτική και το συγκεκριμένο ενδιαφέρον της μελέτης εστιάζεται στην πιστοποίηση των γνώσεων που αποκτούν οι μαθητές στο μάθημα της Πληροφορικής, προκειμένου αυτοί να αποκτήσουν τα αναγκαία προσόντα που απαιτούνται για τον διορισμό τους στη συνέχεια στο Δημόσιο Τομέα. Συνεπώς ενδιαφέρει όχι μόνο η γνώση και εξοικείωση με τη χρήση συγκεκριμένων πακέτων λογισμικού αλλά και η πιστοποίησή της με σχετικά αποδεικτικά γνώσεων. Το γνωστικό αντικείμενο της Πληροφορικής εισήχθη για πρώτη φορά στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα το Σχολικό Έτος 1986-1987 σε 19 Γυμνάσια, σε συνέχεια της εισαγωγής του στην Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση με τη μορφή μαθημάτων ειδικότητας Πληροφορικής το 1984-1985. Σήμερα διδάσκεται ως γενικό γνωστικό αντικείμενο σε όλα τα Γυμνάσια, τα Ενιαία Λύκεια, Επαγγελματικά Λύκεια και Επαγγελματικές Σχολές της χώρας. Επί πλέον διδάσκεται ως γενικό γνωστικό αντικείμενο και στα Δημοτικά της χώρας, όχι όμως στο βασικό διδακτικό τους πρόγραμμα (εκτός εξαιρέσεων και με σχετική άδεια για διδασκαλία πέραν του διδακτικού ωραρίου). Έχει ενταχθεί όμως στα Δημοτικά τα οποία έχουν πρόγραμμα Ολοήμερου σχολείου ή ευέλικτης ζώνης.