Η απόκτηση και η συνεχής ανανέωση των γνώσεων, των δεξιοτήτων και των ικανοτήτων, σε υψηλές μάλιστα προδιαγραφές, θεωρείται σαν μια βασική προϋπόθεση για την προσωπική ανάπτυξη όλων των πολιτών και για την ενεργή συμμετοχή τους στις μεταμοντέρνες κοινωνίες. Η εκπαίδευση και η κατάρτιση δηλαδή, αποτελούν τους θεμέλιους λίθους της σύγχρονης κοινωνικής, επαγγελματικής και προσωπικής ανάπτυξης. Η Δια Βίου μάθηση έχει αναδειχθεί σαν σημαντική στρατηγική για την ενίσχυση της ενεργούς συμμετοχής των πολιτών και της καταλληλότητάς τους για την απασχόληση. Το Συμβούλιο της Λισαβόνας (Μάρτης 2000) έθεσε τους στρατηγικούς στόχους για μια Ευρώπη, η οποία μέχρι το 2010 θα γίνει «η πιο ανταγωνιστική και δυναμική κοινωνία γνώσης στον κόσμο ικανή για να διατηρήσει μια ισχυρή οικονομική ανάπτυξη με καλύτερες δουλειές και καλύτερη κοινωνική συνοχή». Τρεις είναιν οι στρατηγικοί στόχοι που διατρέχουν την Ευρωπαϊκή φιλοσοφία για τα εκπαιδευτικά συστήματα και τα συστήματα κατάρτισης: α) Η βελτίωση της εκπαιδευτικής ποιότητας και αποτελεσματικότητας, β) η διευκόλυνση της πρόσβασης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, γ) το άνοιγμα των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης για τον περισσότερο κόσμο. Σε αυτή τη βάση τα Ευρωπαϊκά κράτη έχουν υιοθετήσει ένα νέο συνεργατικό σχέδιο δράσης με σκοπό να προωθήσουν την Δια βίου μάθηση. Η Δια βίου μάθηση είναι η ενιαία φιλοσοφία που διαπνέει όλες τις πολιτικές εκπαίδευσης και κατάρτισης…