Με τη δημιουργία των κρατών-εθνών η εκπαίδευση ήρθε να στηρίξει την ανάγκη δημιουργίας ομογενοποιημένων εθνικοτήτων με κατάλληλες δεξιότητες και για την προώθηση της παραγωγικότητας, αλλά και των πατριωτικών ιδανικών. Αναπτύχθηκε έτσι ένα διαστρωματωμένο εκπαιδευτικό σύστημα ανάλογα με την ηλικία, τις ικανότητες και τα γνωστικά αντικείμενα. Η Εκπαίδευση Ενηλίκων παρέπεμπε αρχικά στις γνώσεις που αποκτήθηκαν από ανεπίσημες μορφές εκπαίδευσης και λειτούργησε σαν αντίποδας στις αποτυχίες του επίσημου εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά και στους προσωπικούς περιορισμούς των ατόμων.