| Please use any of these identifiers to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10795/706 http://repository.edulll.gr/706 |
|
Abstract | Το υλικό του φυλλαδίου έχει σκοπό να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές να προσεγγίσουν τα κείμενα του νέου σχολικού εγχειριδίου Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Γ΄ Γυμνασίου με τρόπους που να φωτίζουν τις πολιτισμικές παραμέτρους των κειμένων και να εξομαλύνουν τις γλωσσικές τους δυσκολίες, που είναι αυξημένες καθώς πολλά κείμενα ανήκουν σε παλαιότερες εποχές. Το παραγόμενο υλικό βασίζεται στο υπάρχον Αναλυτικό Πρόγραμμα λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες και δυσκολίες των μειονοτικών μαθητών. |
Author/Creator | Δανιήλ, Χρήστος; Κουντουρά, Νικολίνα; Πασχαλίδης, Γρηγόρης; Αποστολίδου, Βενετία; Χοντολίδου, Ελένη | Contributor | Monitor or Contractor: Αποστολίδου, Βενετία
; Χοντολίδου, Ελένη
Editor: Αποστολίδου, Βενετία
; Χοντολίδου, Ελένη
|
Licencee | Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) |
Contractor | Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) |
Team Coordinator | Φραγκουδάκη, Άννα Δραγώνα, Θάλεια |
Language | Greek | Date | 2007 |
Extent | 128 pages |
Alternative Web page | http://museduc.gr/index.php?page=2⊂=122 |
Subject | διδακτικό υλικό γλώσσα δευτεροβάθμια εκπαίδευση λογοτεχνία κοινωνικοπολιτισμικές ομάδες διγλωσσία διδασκαλία ξένης γλώσσας βιβλιογραφία λογοτεχνία τέχνες γυναίκα μαθητής ταξίδι παλιννόστηση |
Keywords | Διδασκαλία Λογοτεχνίας, Μουσουλμανόπαιδες, Μειονοτικές κοινότητες, Διαπολιτισμική εκπαίδευση, Λόγος, Εικόνα, Δραματοποίηση, Ανάγνωση, Ποιήματα, Διηγήματα, Θέατρο, Νανουρίσματα, Δημοτική Ποίηση, Στάση ζωής, Πατέρας, Υπερρεαλισμός, Ήρωας, Ουτοπία, Επιστροφή, Επαναπατρισμός | Education Level | Γ' Γυμνασίου, Γυμνάσιο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης | Typical Age Range | 12+ |
Lesson | Λογοτεχνία |
Intended User Role | Student | Notes | Εκπονήθηκαν διδακτικές προτάσεις για επιλεγμένα κείμενα του ανθολογίου (που καλύπτουν όλο το χρονικό φάσμα της ιστορίας της λογοτεχνίας) με βάση τις εξής αρχές: (α) Έμφαση στον πολιτισμικό χαρακτήρα των κειμένων και στη σχέση τους με την εποχή και τον πολιτισμό από τον οποίο προέρχονται. (β) Σύγκριση των κειμένων με άλλα κείμενα, τόσο από την ελληνική όσο και από τις ξένες λογοτεχνίες, και δη τις βαλκανικές, έτσι ώστε να γίνει κατανοητή η συνάφεια των γειτονικών εθνικών λογοτεχνιών και επομένως και των γειτονικών πολιτισμών στις οποίες ανήκουν. (γ) Εμπλουτισμός των κειμένων με οπτικό και ακουστικό υλικό (φωτογραφίες, βίντεο, μουσική και τραγούδια) που θα τα καταστήσει περισσότερο προσιτά στους μαθητές και θα λειτουργήσει βοηθητικά για την κατανόησή τους. (δ) Έμφαση στη διαθεματική προσέγγιση και στη σύνδεση με άλλα μαθήματα του σχολείου. (ε) Έμφαση στην ανάπτυξη ερευνητικών δεξιοτήτων και της ομαδικής εργασίας. |
Type | Text (Education , Leaflet ) | Project URL | http://museduc.gr/ |
Project Notes | Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων2005-2007, ΕΠΕΑΕΚ II ΜΕΤΡΟ 1.1, ΕΝΕΡΓΕΙΑ 1.1.1 |
|
|