Το 2ο Θερινό Σχολείο Αρχαίου Ελληνικού Δράματος μοιράζεται τον ίδιο τίτλο με το αντίστοιχο περσινό 1ο Θερινό Σχολείο, (Challenging Limits. Performances of Ancient Drama: Controversies and Debates (Αμφισβητώντας τα όρια: Παραστάσεις αρχαίου δράματος, προκλήσεις και διαμάχες) στο Λαύριο και την Επίδαυρο από τις 23 Ιουνίου ως τις 6 Ιουλίου 2014. Η εμπειρία που αποκτήθηκε από την πρώτη χρονιά οργάνωσης του Θερινού Σχολείου έδωσε την ευκαιρία να εμπεδωθούν οι στόχοι του Προγράμματος και να επεκταθούν περαιτέρω. Τα μαθήματα αποσκοπούν σταθερά στην πραγμάτωση ενός διεπιστημονικού διαλόγου, καθώς και στη θεσμοθέτηση ενός κέντρου ανταλλαγής απόψεων με θέμα τις παραστάσεις αρχαίου δράματος στη σύγχρονη θεατρική σκηνή. Όπως μαρτυρά επομένως και ο τίτλος του Προγράμματος το Θερινό Σχολείο έχει στόχο να παρέχει πέρα από μια ευρεία γνώση του αντικειμένου και μια άποψη της ευρύτητάς του. Αναπόσπαστο μέρος των εκπαιδευτικών προθέσεων είναι η επικέντρωση ιδιαίτερα σε εκείνες τις θεατρικές παραστάσεις οποίες στάθηκαν στην εποχή τους αφορμή αναμόχλευσης ιδεολογικών και κοινωνικών αιτημάτων, παραστάσεις που προκάλεσαν αντιδράσεις ή/και εντάχτηκαν σε γενικότερες συζητήσεις. Συγκεκριμένα, τα μαθήματα ανήκαν σε 3 κυρίως ενότητες: Α) Από την αρχαία φιλολογία στη σύγχρονη σκηνή: Όψεις του αρχαίου δράματος που αφορούν και αναπτύσσονται στο νεότερο θέατρο, Β) Το αρχαίο θέατρο σαν αφορμή κοινωνικής και πολιτικής σκέψης: περιπτώσεις παραστάσεων που ήλθαν σε ρήξη με τις κατεστημένες αισθητικές, ιδεολογικές, πολιτικές αντιλήψεις της εποχής και της χώρας καταγωγής τους, Γ) Το αρχαίο δράμα ως κίνητρο για την σκηνική πρωτοπορία: παραδείγματα παραστάσεων από διάφορες χώρες.
Licencee
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών - Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας (ΕΚΠΑ - ΕΛΚΕ)
Contractor
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών - Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας (ΕΚΠΑ - ΕΛΚΕ)
Περιλαμβάνονται : η Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος & λίστα αποδεκτών οι Αιτήσεις εκπαιδευομένων το Πρόγραμμα λειτουργίας θερινού σχολείου το Εκπαιδευτικό περιεχόμενο και το Τεκμηριωτικό υλικό υλοποίησης του θερινού σχολείου