Η διαπολιτισµική αγωγή αποτελεί το µοντέλο εκπαιδευτικής πολιτικής στην προσπάθεια αντιµετώπισης των προβληµάτων που δηµιουργούνται στις σύγχρονες κοινωνίες από τη συνύπαρξη διαφόρων εθνοπολιτικών οµάδων. Στο κείμενο επιχειρείται µία σύντοµη αναφορά στις µορφές αντιµετώπισης αυτών των προβληµάτων. Διατυπώνεται θεωρητικό πλαίσιο που αφορά την πολυπολιτισμική εκπαιδευτική πολιτική και άλλες εκπαιδευτικές πολιτικές που επιχειρούν να αντιμετωπίσουν θέματα ένταξης μεταναστών στο εκπαιδευτικό πλαίσιο. Στο τέλος του κειμένου διατυπώνονται γενικές διδακτικές προτάσεις που ακολουθούν την διαπολιτισμική εκπαίδευση.
Το παρόν κείµενο αποτελεί επιµορφωτικό υλικό στα πλαίσια του προγράµµατος του ΥΠ.Ε.Π.Θ. «Ένταξη Τσιγγανοπαίδων στο Σχολείο», το οποίο υλοποιείται από το Πανεπιστήµιο Ιωαννίνων. Η παρουσία του κειµένου στο διαδίκτυο εξυπηρετεί επιµορφωτικές ανάγκες και ανάγκες ευαισθητοποίησης των εκπαιδευτικών της προσχολικής, πρωτοβάθµιας και δευτεροβάθµιας υποχρεωτικής εκπαίδευσης, αλλά απευθύνεται και στο ευρύ κοινό.