Πρόκειται για μια έρευνα πεδίου με αντικειμενικό στόχο να διαπιστωθεί ποιες είναι οι υποκειμενικές θέσεις και στάσεις των ενηλίκων Ρομ και Ρομισσών αναφορικά με την προοπτική υλοποίησης μιας δίγλωσσης εκπαίδευσης για τα παιδιά τους. Σε συνδυασμό μ’ αυτό, διερευνώνται και καταγράφονται οι λόγοι με τους οποίους στηρίζουν και αιτιολογούν τις απόψεις τους. Στη μελέτη αυτή παρουσιάζονται τα ευρήματα που προέκυψαν από τη σχετική έρευνα, σε περιοχές της Δυτικής Θεσσαλονίκης, όπου είναι εγκατεστημένοι και συγκεκριμένα στις περιοχές Δενδροποτάμου και Ευόσμου. Γίνεται συνοπτική αναφορά ορισμένες βασικές παραμέτρους που συνδέονται με τη μητρική γλώσσα των Ρομ/ισσών, τη ρομανί, τις συνέπειες της διγλωσσίας τους στην πορεία τους στο σχολικό μηχανισμό καθώς και με τη μορφή που μπορεί να έχει μια δίγλωσση εκπαίδευση για τους/τις Ρομ/ισσες.