Η παρούσα µελέτη έχει αναγνωριστικό χαρακτήρα. Το προς ανάλυση κοινωνιογλωσσικό υλικό αντλείται από συνεντεύξεις χαµηλού βαθµού δόµησης, αντικειµενικός σκοπός των οποίων είναι η εξασφάλιση κατά το δυνατόν αβίαστης οµιλίας εκ µέρους των πληροφορητών και όχι η καταγραφή συγκεκριµένου αριθµού πραγµατώσεων συγκεκριµένων γλωσσικών τύπων ανά πληροφορητή. Eπίσης, η µελέτη είναι κοινωνιογλωσσολογική. Aυτό σηµαίνει ότι αντικειµενικός σκοπός είναι ταυτόχρονα, αφ’ ενός, η περιγραφή του γλωσσικού συστήµατος που βρίσκεται στη διάθεση της υπό εξέταση κοινότητας, αφ’ ετέρου, οι κοινωνικές αξίες µε τις οποίες φορτίζει η κοινότητα τον γλωσσικό της κώδικα κατά την καθηµερινή χρήση.
Το παρόν κείµενο αποτελεί επιµορφωτικό υλικό στα πλαίσια του προγράµµατος του ΥΠ.Ε.Π.Θ. «Ένταξη Τσιγγανοπαίδων στο Σχολείο», το οποίο υλοποιείται από το Πανεπιστήµιο Ιωαννίνων. Η παρουσία του κειµένου στο διαδίκτυο εξυπηρετεί επιµορφωτικές ανάγκες και ανάγκες ευαισθητοποίησης των εκπαιδευτικών της προσχολικής, πρωτοβάθµιας και δευτεροβάθµιας υποχρεωτικής εκπαίδευσης, αλλά απευθύνεται και στο ευρύ κοινό.