Συζητούνται οι διαλεκτικές διαφορές και οι κοινωνικές προκαταλήψεις απέναντι στα γλωσσικά ιδιώματα. Σχολείο και σχολική διαφοροποίηση. Διατυπώνεται θεωρητικό πλαίσιο σχετικό με τα κοινωνικά γλωσσικά ιδιώματα (χώρος της κοινωνιογλωσσολογίας).
Το παρόν κείµενο αποτελεί επιµορφωτικό υλικό στα πλαίσια του προγράµµατος του ΥΠ.Ε.Π.Θ. «Ένταξη Τσιγγανοπαίδων στο Σχολείο», το οποίο υλοποιείται από το Πανεπιστήµιο Ιωαννίνων. Η παρουσία του κειµένου στο διαδίκτυο εξυπηρετεί επιµορφωτικές ανάγκες και ανάγκες ευαισθητοποίησης των εκπαιδευτικών της προσχολικής, πρωτοβάθµιας και δευτεροβάθµιας υποχρεωτικής εκπαίδευσης, αλλά απευθύνεται και στο ευρύ κοινό.