| Please use any of these identifiers to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10795/1529 http://repository.edulll.gr/1529 |
|
Abstract | Στο υπόμνημα αυτό δεν επιχειρείται η εξαντλητική συζήτηση για τα θέματα που τίθενται στον τίτλο του, αλλά σκιαγραφούνται απαντήσεις σε συγκεκριμένα ερωτήματα σχετικά με τα μειονοτικά σχολεία και την προαγωγή της ελληνικής γλώσσας και του πολιτισμού στην Αλβανία. Για την σύνταξη της έκθεσης αυτής: 1. Μελετήθηκε η σχετική βιβλιογραφία και οι εκθέσεις οργάνων διεθνών οργανισμών (παρατίθεται στο τέλος της έκθεσης). 2. Χρησιμοποιήθηκε υλικό που συγκεντρώθηκε ύστερα από επιτόπια έρευνα στα Τίρανα, το Αργυρόκαστρο, τη Χιμάρα, την Κορυτσά και συνίσταται κυρίως σε συνεντεύξεις εκπροσώπων της μειονότητας, πολιτικών, διπλωματών και αξιωματούχων των υπουργείων Παιδείας και Εξωτερικών Ελλάδας και Αλβανίας, δασκάλων, καθηγητών και μαθητών ή φοιτητών, μειονοτικών σχολείων και σχολείων της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Αλβανίας, και του Πανεπιστημίου Αργυροκάστρου, καθώς και ομογενών που διαμένουν στην Αλβανία ή την Ελλάδα. Το υλικό της επιτόπιας έρευνας προέρχεται από επισκέψεις που πραγματοποιήθηκαν το 2010, 2009, το 2007 και το 2001 και το οποίο επικαιροποιήθηκε αναλόγως. Αρχικά διατυπώνονται συνοπτικά τα κύρια προβλήματα που μέχρι σήμερα χαρακτηρίζουν την άσκηση ελληνικής εκπαιδευτικής πολιτικής στην Αλβανία από το 1990 μέχρι σήμερα, καθώς έπασχε και πάσχει από δομικές αδυναμίες και διαχειριστικές αστοχίες. Τα προβλήματα αυτά, ελλείψεις και εγκλωβισμοί, διατυπώνονται στη βάση των συμπερασμάτων που εξήχθησαν από την επιτόπια έρευνα, ως απαραίτητο υπόστρωμα για την συζήτηση που ακολουθεί και συνοψίζεται στο ότι η κατάσταση πραγμάτων πρέπει να μεταβληθεί εκ βάθρων, στη βάση μιας σταθερής πολιτικής που θα στοχεύει στην ποιοτική και ανταγωνιστική διδασκαλία και διάδοση της ελληνικής γλώσσας και του πολιτισμού. |
Author/Creator | Τσιτσελίκης, Κωνσταντίνος | Licencee | ΕΥΔ ΕΠΕΚΔΙΒΙΜ |
Contractor | Κωνσταντίνος Τσιτσελίκης () |
Language | Greek | Date | November 2010 |
Extent | 18 pages |
Subject | Αλβανία γλώσσα μειονοτική γλώσσα εθνική ταυτότητα εθνική μειονότητα εθνότητα εκπαίδευση εκπαιδευτική πολιτική εκπαιδευτικό ίδρυμα σχολείο εξωτερικού εκπαιδευτικός σπουδές εκπαιδευτικών ποιότητα της διδασκαλίας |
Keywords | Μειονοτικά σχολεία, Ελληνική ομογένεια, Ελληνική γλώσσα, Ελληνικός πολιτισμός, Μειονότητα, Μειονοτική εκπαίδευση, Ορθόδοξη Εκκλησία της Αλβανίας, Φροντιστήρια ελληνικής γλώσσας, Ελληνοφωνία, Ελληνομάθεια, Αλβανομάθεια, Αλβανική γλώσσα, Ελληνόφωνοι μαθητές, Συντονιστές Εκπαίδευσης, Μειονοτικά νηπιαγωγεία, Δάσκαλοι, Καθηγητές, Επιμόρφωση εκπαιδευτικών | Spatial Coverage | Greece, Albania | Education Level | Υποχρεωτική Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, Υποχρεωτική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Γενική μη-Υποχρεωτική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση | Notes | Έκθεση προς το Υπουργείο Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ΕΥΔ ΕΠΕκΔιΒιΜ σε εκτέλεση της «Σύμβασης με εμπειρογνώμονα του μητρώου εμπειρογνωμόνων της ΕΥΔ ΕΠΕΔΒΜ (απόφαση 7291/17-05-2010)» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση». Στο πλαίσιο του έργου με αντικείμενο τα ειδικότερα ζητήματα άμεσης παρέμβασης στην εκπαίδευση της ομογένειας της Αλβανίας (διδασκαλία ελληνικής γλώσσας και ελληνικού πολιτισμού). |
Type | Text (Report) | Project Notes | Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση»- ΕΠΕΚΔΙΒΙΜ 2007-2013 του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ) |
|
|