Στη παρούσα εκπαιδευτική ενότητα περιγράφονται οι δυνατότητες αξιοποίησης των τεχνολογιών της πληροφορίας και επικοινωνιών προς όφελος της εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού συστήματος. Οφείλει το εκπαιδευτικό σύστημα, να προετοιμασθεί κατάλληλα ώστε να ανταπεξέλθει στις σύγχρονες απαιτήσεις μόρφωσης και κατάρτισης και να ανταποκριθεί ανάλογα ώστε οι νέες τεχνολογίες να μην κατευθύνουν αλλά να υπηρετούν τους γενικότερους στόχους και σκοπούς της παιδείας. O χώρος εργασίας αλλάζει και αφενός οι τεχνολογίες επικοινωνίας και πληροφορίας επηρεάζουν τον τρόπο και το περιβάλλον εργασίας, αφετέρου, παρουσιάζονται νέα επαγγέλματα στους τομείς αιχμής με ιδιαίτερες απαιτήσεις. H εκπαίδευση στην πληροφορική θα πρέπει να προσφέρει στους σημερινούς μαθητές και αυριανούς πολίτες, όλες τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας. Με τον τρόπο αυτό θα αποφευχθούν νέες ανισότητες, νέες μορφές κοινωνικού αποκλεισμού και πρόσθετες δυσκολίες ένταξης στον κόσμο της εργασίας. Ο Ηλεκτρονικός Υπολογιστής (και με τη χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού) αποτελεί σημαντικό διδακτικό μέσο αλλά και εργαλείο αξιολόγησης. Σαφώς η χρήση του πρέπει να γίνεται όχι προς αντικατάσταση του δασκάλου/ καθηγητή και να μη γίνεται ο σκοπός του μαθήματος, αλλά το μέσο προς την καλύτερη κατανόηση του.
Εκπαιδευτικό υλικό στα πλαίσια εκπαιδευτικών προγραμμάτων για στελέχη διοίκησης και εκπαίδευσης της Κεντρικής Υπηρεσίας του ΥΠΕΠΘ, διάρκειας 45 διδακτικών ωρών το κάθε ένα σε επτά ημέρες. Περιλαμβάνονται 3 παραρτήματα ως εξής: Παράρτημα Α': Οι ΤΠΕ στην Ευρώπη Παράρτημα Β': Θέματα προς συζήτηση Παράρτημα Γ': Έννοιες σχετιζόμενες με ΤΠΕ
Type
Text (Handbook, Education )
Scientific Coordinator
Μητσοπούλου, Βάσια
Project URL
http://www.ypepth.gr/el_ec_page8825.htm
Project Notes
Υποέργο 3: Προγράμματα επιμόρφωσης στελεχών διοίκησης της εκπαίδευσης - Πράξη: Επιμόρφωση στελεχών διοίκησης της εκπαίδευσης - Μέτρο 2.1 του ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ