Η σημασία που έχει σήμερα ο Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός για τους μαθητές που αφενός, «δεν ξέρουν προς τα πού είναι καλύτερο να στραφούν», αφετέρου «δεν έχουν χρόνο για χάσιμο με δοκιμές» είναι πρακτικά γνωστός σε όλους τους εκπαιδευτικούς που έχουν ασχοληθεί με αυτό το αντικείμενο. Στην συμβολή πολλών κοινωνικών επιστημών (Κοινωνιολογία, Πολιτικές Επιστήμες, Οικονομία, Κοινωνική Ανθρωπολογία κ.λ.π.) και στην εξειδίκευση των Επιστημών του Ανθρώπου (Κοινωνική Ψυχολογία, Γνωστική Ψυχολογία, Κλινική Ψυχολογία κ.λ.π), ο Σ. Ε. Π. εμφανίζεται πλέον όχι απλώς σαν ένα «μάθημα», αλλά σαν ένα από τα προνομιακότερα πεδία για την πραγμάτωση της διεπιστημονικής έρευνας στις συνθήκες της ίδιας της εκπαιδευτικής πράξης. Παράλληλα, ως προς τον συμβουλευτικό και «πρακτικό» ρόλο των Συμβούλων Επαγγελματικού Προσανατολισμού, είναι σαφές ότι η σημερινή δομή και οργάνωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης απλώς δεν μπορεί πια να δώσει ούτε λύση, ούτε καν όμως να λειτουργήσει ιδεολογικά ως πλαίσιο νομιμοποίησης της μελλοντικής κοινωνικής ιεράρχησης.