Το παρόν κείμενο αποτελεί έκθεση για τα ποσοτικά δεδομένα της πράξης «Θετικές δράσεις υπέρ των γυναικών στις σχολές αρχικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (μελέτη – έρευνα – βιβλιογραφία – ενίσχυση βιβλιοθηκών)». Η πράξη έγκειται στην ολοκληρωμένη προσέγγιση περί ισότητας των φύλων σε ένα χώρο που βρίσκει πρόσφορο έδαφος για ανάπτυξη δυνατοτήτων εξάλειψης στερεοτυπικών αντιλήψεων λόγω φύλου και δίδει την δυνατότητα για την διαμόρφωση και ανάπτυξη συμπεριφορών και στάσεων σεβόμενων και βασιζόμενων στην αρχή της διαφορετικότητας και ισότητας των δύο φύλων σε όλους τους τομείς δραστηριοποίησης των ατόμων. Η φιλοσοφία της πράξης ερείδεται στην επίτευξη των στόχων της Λισσαβόνας, και αποτελεί θετική δράση υπέρ των γυναικών, μέσω της οποίας δημιουργούνται οι συνθήκες και οι προϋποθέσεις για την αντιμετώπιση αντικειμενικών και υποκειμενικών δυσκολιών και εμποδίων πρόσβασης στην γνώση και κατά συνέπεια στην αγορά εργασίας. Βασίζεται επίσης στην αναγκαιότητα της ελληνικού συστήματος αρχικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, που διαπνέεται από μια φαινομενική ισότιμη μεταχείριση των μαθητών και σπουδαστών σε σχέση με τις μαθήτριες και σπουδάστριες, αγνοώντας βασικούς ανασταλτικούς παράγοντες και αφήνοντας να λειτουργούν ανενόχλητα όλα τα εμπόδια στην πρόσβαση στη γνώση , την πληροφορία, την προώθηση στην απασχόληση και εξέλιξη. Η πράξη ενσωματώνει την νέα πολιτική ισότητας των δύο φύλων που εφαρμόζεται στις χώρες της Ε.Ε. και που συνίσταται σε μια διπλή στρατηγική, α)στην ένταξη της οπτική της διάστασης του φύλου σε κάθε πολιτική, β) στην ανάπτυξη θετικών δράσεων υπέρ των γυναικών.