| Please use any of these identifiers to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10795/1126 http://repository.edulll.gr/1126 |
|
Alternative Title | Educating autistic persons with the use of new technologies |
Abstract | Η παρούσα αξιολόγηση αναφέρεται σε αξιολόγηση χρήσης Λογισμικού από τα αυτιστικά παιδιά, αξιολόγηση χρήσης Λογισμικού από τους εκπαιδευτές, αξιολόγηση επίτευξης των στόχων από τα αυτιστικά παιδιά, αξιολόγηση επίτευξης των στόχων από τους εκπαιδευτές. Το λογισμικό τέθηκε σε εφαρμογή σε ειδικό σχολείο ‘‘Μονάδα Αυτιστικού Ατόμου- ΕΛΠΙ_Α’’, στο οποίο απαριθμούνται 50 άτομα με αυτισμό, κυρίως παιδιά. Σύμφωνα με το ερευνητικό πρόγραμμα, ένα ανθρωπόμορφο είδωλο (aviator) θα εμφανίζεται στην οθόνη του υπολογιστή, θα επικοινωνεί με το αυτιστικό άτομο και θα το εκπαιδεύει σε θέματα αυτονομίας και αυτοεξυπηρέτησης (π.χ. πώς να πλύνει τα χέρια του, πώς να φτιάξει ένα σάντουιτς, πώς να κάνει μπάνιο, πώς να χτενιστεί, πώς να βάλει χυμό και να πιει κ.α.), σε θέματα κοινωνικών δεξιοτήτων (Σούπερ μάρκετ, Λεωφορείο, Ιατρός), σε θέματα Χρόνου (Χθες, Σήμερα, Αύριο), Χώρου (Πάνω, Κάτω) καθώς και σε θέματα συντονισμού και χρήσης της κίνησης του Σώματος. Το πρόγραμμα αξιολογήθηκε από δεκατρείς υψηλά εξειδικευμένους εκπαιδευτές, οι οποίοι το χρησιμοποίησαν για ένα μήνα σαν μέρος της καθημερινής εκπαιδευτικής διαδικασίας. Τουλάχιστον ένας εκπαιδευτής συνόδευε το μαθητή κατά τη διάρκεια αλληλεπίδρασής του με το σύστημα. Παράλληλα, η πρόοδος των παιδιών καταγράφηκε μέσα από τις αναφορές του συστήματος. Στους εκπαιδευτές δόθηκε ένα ερωτηματολόγιο, το οποίο ανιχνεύει τις κύριες κατευθύνσεις της εκπαιδευτικής πλατφόρμας του συστήματος, καθώς και την εκπαιδευτική διαδικασία που ακολουθείται με τη χρήση της. Με την παρούσα μελέτη διαφαίνεται ότι ένα διαδραστικό περιβάλλον μάθησης μπορεί να διευκολύνει την εκπαιδευτική διαδικασία για τα άτομα με αυτισμό. Μέσω των απαντήσεων που δόθηκαν στο ερωτηματολόγιο, αποκαλύπτεται το μεγάλο όφελος από τη χρήση των ανθρωπόμορφων ειδώλων (avatars) σε άτομα με αυτισμό. |
Author/Creator | Τζαναβάρη, Αικατερίνη; Αντωνιάδης, Ιαμαντής; Μπαμίδης, Παναγιώτης; Χίτογλου, Αντωνιάδου Μαγδαληνή | Licencee | Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) |
Contractor | Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). ΑΧΕΠΑ. Ω.Ρ.Λ. Κλινική/Εργαστήριο Ιατρικής Πληροφορικής. Μονάδα Ακοής - Ομιλίας (Διαταραχών Επικοινωνίας |
Language | Greek | Date | October 2008 |
Extent | 24 pages |
Subject | αξιολόγηση σχεδίου επιστημονική πραγματογνωμοσύνη έρευνα πεδίου μέθοδος αξιολόγησης ειδική εκπαίδευση άτομο με ειδικές ανάγκες παιδί μαθητής πρωτοβάθμια εκπαίδευση δευτεροβάθμια εκπαίδευση νέες τεχνολογίες πληροφορική πολυμέσα ηλεκτρονικός υπολογιστής εκπαιδευτικά προγράμματα ηλεκτρονικών υπολογιστών λογισμικό νέα παιδαγωγική εκπαιδευτικός |
Keywords | Αυτισμός, Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές, Νευρολογικές διαταραχές, Κοινωνικές διαταραχές, Διαταραχές επικοινωνίας, Αλληλεπίδραση με υπολογιστές, Διαδραστικά ανθρωπόμορφα είδωλα, Avatars, Αξιολόγηση λογισμικού, Τεχνικές προδιαγραφές, Ερωτηματολόγιο αξιολόγησης, Ανάλυση Αποτελεσμάτων, Ειδικά σχολεία | Notes | Μελέτη αξιολόγησης λογισμικού. |
Type | Text (Study) | Scientific Coordinator | Χίτογλου Αντωνιάδου, Μαγδαληνή |
Deliverable Number | 1.8 |
Project Notes | 1.1.4.α |
|
|