Η υποστήριξη μαθητών και μαθητριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (Ε.Ε.Α.) ή προβλήματα συμπεριφοράς (Π.Σ.) στο γενικό σχολείο υπαγορεύεται από σημαντικούς ηθικούς, εκπαιδευτικούς και νομικούς λόγους και γι αυτό αποτελεί μια από τις πλέον δυναμικές τάσεις της σύγχρονης εκπαιδευτικής πολιτικής σε πολλές χώρες του κόσμου Σκοπός της παρούσας μελέτης και λαμβάνοντας υπόψη τα χαρακτηριστικά του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, τα ερευνητικά δεδομένα και τις διεθνείς τάσεις αναφορικά με τον εντοπισμό και την εξατομικευμένη διδασκαλία μαθητών και μαθητριών με Ε.Ε.Α. ή Π.Σ. μέσα στη γενική τάξη και τις ελληνικές και διεθνείς εμπειρίες από σχετικά επιμορφωτικά προγράμματα, είναι να προταθεί ένα σχήμα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας γενικής εκπαίδευσης στον εντοπισμό και στην εξατομικευμένη διδασκαλία των ατόμων με Ε.Ε.Α. ή Π.Σ.